مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

وقتی فضا توسط عناصر شکل دهنده فرم شروع میکند به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن؛ معماری بوجود می آید

FOK Ching

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

آشنایی با آثار سایرین

چهارشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ
در این پست، نکته ای که در این ترم برای طراحی خودم خیلی مفید بود رو در قالب یک پاراگراف برای دانشجویان نظیر خودم آماده کردم.



"خلاقیت فرزند اتفاق نیست" استاد دبستانی، استاد دانشگاه هنر تهران

مسئله مشاهده آثار فاخر معماری در میان دانشجویان معماری، مقوله ایست که گاها به فراموشی سپرده میشود و دانشجو یا از سر بی اطلاعی و یا براثر باورهایی شخصی از انجام این مهم امتناع میکند. پاسخگویی به مشکلات طراحی و نیل به اهداف معمار درطرح، تا حد زیادی منوط به خلاقیت معمار و نوآوری طراح است. اما پیش از آن، معمار یا طراح باید با مشکلات مشابه طراحی و رویکردهای معماران مختلف در برابر مشکلات اینچنینی آشنا شود تا گستره تفکراتش درمورد موضوع، و نیز دامنه انتظاراتش از تکنولوژی وسعت یابد. به عبارت دیگر گاها با دیدن نگرشهای مختلف معماران دیگر نسبت به یک معضل طراحی، ایده های جدیدتر و حتی کاراتری در تکامل ایده های پیشین خطور میکند.
جمله مذکور مبنی بر "خلاقیت فرزند اتفاق نیست." اشاره به همین نکته دارد و معنی آن در کنار جمله "از اختراع چرخ آغاز نکنید!" تکمیل میشود.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۲۱
فردین طهماسبی

نظرات  (۱)

۱۷ آذر ۹۳ ، ۲۰:۱۹ محمد عباسی
ضمن عرض درود و خسته نباشید خدمت معماران و هنر دوستان.
عباسی هستم مدیر وبلاگ گاهنامه هما دانشجوی ترم ۳ مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی اراک.
گاهنامه هما نخستین نشریه علمی تخصصی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک می باشد ک از سال ۹۱ آغاز به کار کرده و در سال ۹۳ اولین شماره آن با همت جمعی از دانشجویان معماری به صورت داخلی تهیه و چاپ گردیده است.
در این راستا هم اکنون جهت ادامه فعالیت این گاهنامه من و همه دوستانم صمیمانه در انتظار همکاری های شما هنر دوستان در این زمینه هستیم. با به اشتراک گذاشتن فعالیت های ما در وبلاگ خود سهم بزرگی در برداشتن گام های موثر ما در اینراه داشته باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی