مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

وقتی فضا توسط عناصر شکل دهنده فرم شروع میکند به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن؛ معماری بوجود می آید

FOK Ching

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

ممارست!

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۱، ۰۹:۴۹ ب.ظ

از کلاس مقدمات اومدم خونه ولی بخاطر رد شدن پی در پی پنج طرح جلدی که با همگروهیم طراحی کرده بودیم حالم یه جورایی گرفته شده و بطور کاملا تصادفی از بلاگ ایران کارتون به یک جمله برمیخورم



کلوزوDesclozeaux هنرمند برجسته فرانسوی در اینباره می گوید:"  شب ها ی درازی را با کار بی امان پشت سرگذاشتم، کارهایم را گاه به گاه به صورت توده ای کاغذ در آتش می ریختم تا از شر مهملاتی که تکرارمکررات بودند راحت شوم. در یک مقطع ، برای اینکه به خودم بیایم شروع کردم درباره چیزهایی که در اطراف و حوزه نگاهم بود کار کنم، از اتاقم شروع کردم، چه چیزهایی در  اطرافم ازپنجره، دیوارها، تختخواب و... وجود داشت، که من به شکل معمول از کنار آنها می گذشتم، با کلی کار کردن به نظرم رسید کارهایم چنان خوب از کار درآمده که می توانم با اطمینان به چاپشان آن را برای نشریات پست کنم.اما بازخورد این حرکت ناشیانه ، آنقدر تند و بد بود که ابتدا  تصمیم گرفتم  از دنیای کاریکاتور دست بکشم. اما عشق به کاریکاتور باعث شد تا سعی کنم ایده هایم را با نگاهی دقیقتر به دنیای اطرافم وسعت بدهم ،  به مطالعه جدی روی آوردم، فضای مورد علاقه ام جامعه شناسی و علوم سیاسی بود،  اغراق نمی کنم ، شاید بعد از کشیدن هزارها اتود و طرح و مطالعه بی امان با یادداشت هایی که بعد از گذشت نزدیک به چهار دهه هنوز به کارم می آید ، سرانجام بعد از گذشت نزدیک به دوسال از شروع جدی کارم در حوزه کاریکاتور، طلسم چاپ نشدن آثارم شکست، و اولین کارم در نشریه " لو کنارد آنشنه"le canard enchaine به چاپ رسید."


و حالا یک اثر طنز از کلوزو


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۰۶
فردین طهماسبی

نظرات  (۱)

۰۷ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۵۰ شاگرد شوفر
عالی بود...
بذارین دو تا لینک بهش اضافه کنم که اولی رو بیشتر دوست دارم

http://1pezeshk.com/archives/2011/11/11-famous-writers-who-were-rejected.html

http://fa.azadnegar.com/karbalaei/news/375382.html

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی