مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

وقتی فضا توسط عناصر شکل دهنده فرم شروع میکند به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن؛ معماری بوجود می آید

FOK Ching

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی و معماری

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۰۴ ب.ظ







سایت Folk یک آمار کلی و دقیق از 50 شرکت معماری در جهان را از بیشترین نرم افزاری هایی که برای طراحی مورد استفاده قرار می دهند، منتشر کرده است. سایت آماری Folk به همراه سایت معماری آرچینکت، 928 مورد از انواع کار و وظایف طراحی در این 50 شرکت برتر معماری از 300 شرکت طراحی و معماری که در جولای 2013 معرفی شده اند، مورد بررسی و مورد قرار داده است. به طور خلاصه برای مهارت های موجود توسط نرم افزار، شرکت های معماری در حدود 70% Revit، و 50% از نرم افزار Autocad استفاده می کنند.برنامه Skech up جزء سه نرم افزاری به شمار می رود که بیشترین استفاده را در میان تمام برنامه ها داراست. شاید در نگاه اول Skech up بسیار قدیمی و ساده به نظر بیاید، اما ساده و راحت بودن، در کنار سازگاری با پلاگین V-Ray از قابلیت های بالای این نرم افزار به شمار می رود.


این بررسی نشان می دهد که شرکت های بزرگ مهم طراحی با اختلافی جزئی، از چند نرم افزار بخصوص بهره می برند.در واقع استفاده از سه نرم افزار رویت،اتوکد و اسکچاپ محبوب تر از نرم افزار هایی مثل 3D MAX می باشد.اگر در کشور ما به بیشترین شرکت های طراحی و معماری مراجعه کیند، متوجه این امر می شوید که برای مدل سازی (Modeling) بیشتر از نرم افزار مکس و موتور رندر V-Ray استفاده می کنند.. به وضوح می توان دید بیتر شرکت های بزرگ طراحی موفق، از برنامه ها و نرم افزارهای شرکت Autodesk بهره می برند. سایت Archinect، پنجاه شرکت بزرگی که از این نرم افزارها استفاده می کنند را منتشر کرده است. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۵
فردین طهماسبی

نظرات  (۱)

۰۷ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۳۵ محمدرضا نقی زاده
kheili jaleb bood mamnoon fardin jan!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی