مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

گردآیه ای از مقالات معماری

مهراز

وقتی فضا توسط عناصر شکل دهنده فرم شروع میکند به حبس شدن، محصور شدن، شکل گرفتن و سازماندهی شدن؛ معماری بوجود می آید

FOK Ching

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

دانشگاه تهران

دوشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۲، ۰۵:۲۳ ب.ظ

فکر تأسیس دانشگاه تهران از همان سال های انقراض سلسله قاجاریه وجود داشت. نقشه اصلی محوطه و کلیات ساختمان های دانشکده ها زیر نظر «آندره گدار» و همکاران وی «مارکوف» ، «ماکسیم سیرو» و «موزر» تهیه شد. این مجموعه شامل ساختمان های دانشکده پزشکی ، دانشکده داروسازی ، دانشکده دندان پزشکی و دانشکده فنی بود. کلیه طرح های مربوط به این دانشکده در سال های 1313 تا 1315 شمسی به اجرا در آمد.   دانشکده پزشکی در 16 بهمن 1314 شمسی افتتاح شد . در توضیحات مربوط به طرح بنا آمده است: «منظره خارجی عمارت چنانچه شایسته یک محل علمی باشد بی زینت و بی زیور است». در این تعریف، معیارها و مبانی طراحی ابنیه واقع در دانشگاه تهران به روشنی مشهود است. به این مجموعه دو دانشکده دیگر در دوره رضاشاه اضافه شد که دانشکده حقوق و ادبیات بودند. طرح دانشکده توسط محسن فروغی تهیه شد. عملیات ساختمانی دانشکده حقوق در سال 1317 شروع شد و در سال 1319 خاتمه یافت. از ساختمان های دیگری که در دوره رضاشاه احداث شد، باشگاه دانشگاه است که طرح آن توسط ماکسیم سیرو تهیه شده بود.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۶
فردین طهماسبی

نظرات  (۱)

۱۷ دی ۹۲ ، ۰۳:۲۷ مونا وزیرپور
بنظرم سر در این دانشگاه اون رو متمایز کرده و چه خوب میشد اگه برای بقیه دانشگاه هامون هم یک چنین ایده هایى وجود داشت!طوری که مثلن دانشکده ی معماری دانشگاه هنر که باید ازین نظر شاخص باشه،فقط با یک تابلو اون هم با رنگ بی تناسب با فضا ،دانشکده رو معرفی میکنه!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی